میگو جزء خوشمزه ترین غذاهای دریایی است که در پخت بسیاری از غذا ها نیز استفاده می شود. از این رو نکاتی جهت میگو با کیفیت، در زیر آورده شده تا با خیالی راحت بتوانید آن را تهیه کنید و با آن غذا های لذیذ بپزید و نوش جان کنید.
 
ویژگی های میگو سالم و فاسد:

رنگ میگوی سالم، روشن و شفاف است. میگوی تازه بوی زحم نمی دهد و بافتی محکم دارد. میگوی دریایی پوستی صورتی رنگ داد اما میگوی پرورشی سفید رنگ یا سبز زیتونی می باشد. چنانچه میگو فاسد باشد رنگ طبیعی خود را به خصوص در ناحیه سر از دست می دهد و کدر می شود. سر میگو فاسد در حال جدا شدن از بدن آن است و پوست آن نرم است و خیلی راحت از گوشت جدا می شود. پوست میگوی سالم سفت و سخت است و سر آن به بدنش محکم چسیبیده است. رنگ میگوی سالم تغییر نکرده است و تنها حین پخت به رنگ نارنجی روشن متمایل به قرمز در می آید. بافت گوشت  میگوی سالم، حالتی طبیعی دارد. میگوی تازه از میگو منجمد خوشمزه تر است.

هنگام میگو به موارد زیر توجه کنید:

1)    اگر به یک کیلو میگو پاک شده نیاز دارید باید 1.5 کیلو گرم میگو پاک نشده ب.
2)    میگو های بزرگ تر گران تر هستند. اگر یک کیلو میگو درشت اری کنید تعداد میگوهای دریافتی تان کمتر از وقتی خواهد بود که یک کیلو میگوی ریز ه اید.  
3)    میگو هایی ب که درشت و سفید رنگ و آبدار باشند و عاری از لکه های سیاهرنگ باشند.
4)    میگوی سالم و خوشمزه بوی دریا و تازگی می دهد اما میگوی فاسد بوی آمونیاک و فاسد شدگی دارد.
5)    میگوی منجمد را می توانید از اکثر گاه ها تهیه کنید. برای اینکه یخ میگو منجمد باز شود، آن را از فریزر خارج کنید و در ظرفی در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید تا از هم باز شود. یا می توانید آن را زیر آب سرد بگیرید اما به یاد داشته باشید که میگو منجمد زیر آب گرم و یا در دمای اتاق، بافت آبدار خود را از دست خواهد داد.


چگونه بهترین خونگی را داشته باشیم؟ میگو ,میگوی ,فاسد ,کیلو ,منجمد ,خوشمزه , میگو ,میگوی سالم ,میگو منجمد ,کیلو میگو ,میگو فاسد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش ویژه مواد شیمیایی جملات سیاسی و چالشی و ضد حکومت نوید تابان گوشت مرغ ماهی پیکنت | دانلود فیلم و سریال آپشن خودرو | گندم کار تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. آشپزی رئال فایل توری پشه