طالبی، هندوانه و خربزه، میوه هایی هستند که در روز های گرم تابستان، طرفداران زیادی دارند. بنابراین باید بدانید چطور نوع آبدار و شیرین این میوه ها را تشخیص دهید. مطلب حاظر بر آن است تا شما را در این مورد راهنمایی کند.


خصوصیات طالبی رسیده و شیرین:

 

اگر متوجه شدید که طالبی که اری کرده اید نارس و بد مزه است تنها کاری که می توانید با آن انجام دهید این است که با آن، آب طالبی درست کنید. اما آیا می دانید یک طالبی رسیده و خوشمزه چه ویژگی هایی دارد؟

1-    در هنگام طالبی باید نگاهی به پوست آن بیاندازید و مطمئن شوید که کاملا سالم و فاقد خرابی و قسمت سیاه رنگ است. همچنین طالبی باید دارای شیارهای زرد متمایل به سبز یا کرم باشد. از طالبی که کاملا سبز است خودداری کنید چراکه هنوز نرسیده است. باید بدانید که بخشی از طالبی که قبل از برداشت روی زمین بوده ممکن است کم رنگ تر از سایر بخش ها و فاقد شیار باشد که اصلا ایرادی ندارد.

2-    اگر طالبی رسیده ای را تکان دهید، تخمه های درون آن صدا می دهند مثل وقتی که یک قلک پر پول را تکان می دهید و پول های درونش صدا می دهند.


3-    طالبی را اری کنید که بوی شیرین و خوبی بدهد.

4-    سر طالبی یا همان ناف آن باید نرم باشد اما بدانید که سایر قسمت هایش نباید خیلی نرم باشند، در غیر این صورت طالبی، زیادی رسیده و گاز دار است.

قبل از مصرف طالبی آن را به خوبی بشورید. اگر می خواهید قبل از مصرف، اول کمی خنک شود، آن را برش دهید و همراه با تخمه هایش در ظرف دربسته گذاشته یا روی آن یک کیسه پلاستیک بکشید و در یخچال بگذارید.


چگونه بهترین خونگی را داشته باشیم؟ طالبی ,رسیده ,دهید ,شیرین ,بدانید ,طالبی، ,طالبی رسیده ,طالبی باید , طالبی ,طالبی، هندوانه ,باید بدانید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فلزیاب گوهرباستان آلفا 11 adelynn87on3vb1 Site اخلاق و ادب سرگرمی،حاشیه،اخبار،همه عکس،ورزش،دانلود،تفریحی،و... الک دولک ارزان کده